Тема. Законодавство про сім'ю та шлюб, державна політика в цій галузі.
Мета: знайомство з умовами укладення шлюбу та підставами розірвання шлюбу; з'ясувати, якими документами регулюються сімейні відносини; навчитися працювати з нормативними документами, заповнювати заяву про реєстрацію шлюбу; розвивати вміння вести дискусію; формувати шанобливе ставлення до виконання подружніх обов'язків.
Обладнання: Конституція України, Сімейний кодекс України; бланк заяви про реєстрацію шлюбу; зразок шлюбного договору; схема, ватман, маркери.
Основні поняття: «шлюб», «сім'я», «шлюбний договір», «опіка», «піклування».
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Життя кожної людини починається із сім'ї, оскільки в ній народжується і виховується більшість дітей.
Основним документом, який регулює сімейні відносини, є Сімейний кодекс України, що визначає основні засади шлюбу, права та обов'язки подружжя, батьків і дітей, усиновлення, опіки та піклування.
Також сімейні правовідносини регулюються Конституцією України (стаття 24).
Робота з документом
Учитель об'єднує учнів у групи за ознакою «дерево»: липа, дуб, береза, ясен. Таким чином працюють 4 групи учнів. Кожна група має опрацювати статтю 24 Конституції України і презентувати власне бачення її положень.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Порядок укладення шлюбу і створення сім'ї
Вчитель пропонує учням за допомогою методу «Асоціативний кущ» з'ясувати, які асоціації виникають у них зі словом «сім'я». Вчитель на дошці будує «кущ», записуючи думки учнів.