Тема. Правомірна поведінка і правопорушення

Тема. Правомірна поведінка і правопорушення

Мета: отримати нові знання з пред­мета; розкрити поняття: правомірна поведінка правопорушення юри­дична відповідальність; навчити уч­нів володіти правовою терміноло­гією, вміти застосувати отримані знання в подальшому житті; вихо­вувати в учнях розуміння необхід­ності правомірної поведінки, знати і діяти відповідно до норм права, розуміння невідворотності відпові­дальності за скоєння правопору­шення.
Тип урокукомбінований.
Метод навчанняпізнавальний.
Обладнаннясхемивідеофільм «Ді­дівщина в школі».
ХІД УРОКУ
I.  Організаційна частина уроку
Учитель повідомляє учням план ро­боти на уроційого основні етапизавдання.
II. Перевірка та оцінка
отримання
 знань
Основний вид діяльності  фрон­тальна бесіда.
Запитання
1)        Що таке право?
2)        Чому право є особливим видом соціальних норм?
3)        Назвіть 5 ознак права,
4)        Назвіть основні форми (джере­лаправа.
5)        Чому нормативне правовий акт є основною формою права?
6)        Види нормативно-правових ак­тів.
IIIПовідомлення нової темизавдання уроку
1.   Учитель повідомляє назву темиосновну мету (завданняуроку.
Вчитель пропонує учням звернути увагу на схему І.
Схема 1
Организационная диаграммаУчитель звертає увагу учнів на по­няття «правомірна поведінка» та пропонує учням зробити висновок про відповідність дій різних осіб правунормам права.
Учні роблять відповідний запис у зошитіа також записують ознаки правомірної поведінки:
1)        виконання вимог юридичних;
2)        дотримання встановленихнорм юридичними нормамизаборон.
Учитель наводить приклади «право­мірних дій»:
1)        виконання правил дорожнього руху.
2)        виконання   правил   поведінки учнів в школі.
2.  Учитель пропонує учням поди­витися     уривок     відеофільму «Дідівщина в школі», в якому розповідається про те, як учні деяких шкіл знущаються над ін­шими учнями.
Робота зі схемами
Учням пропонується завдання: кла­сифікувати дії учнів як правомірні чи неправомірні. Вчитель пропонує учням звернути увагу на
Завдання
Самостійно дати визначення термі­на «правопорушення».
Учитель пропонує учням звернути увагу на і зробити відповідні записи у зошиті.
Учитель пропонує учням колектив­ну творчу роботувизначити причи­ниякі спонукають людей до вчи­нення правопорушенняі записати їх у зошити.
3. Словникова робота.
Юридична відповідальність  засто­сування до винної особи заходів дер­жавного примусу за вчинення пра­вопорушення.
Заходи державного примусу  дер­жава встановлює санкції (покаран­ня за противоправні дії).
Приклади: штрафи, позбавлення водійських прав, адміністративний арешт, звільнення з роботи, відшко­дування збитків, позбавлення волі.
Вчитель пропонує учням зробити порівняльну схему.
Завдання
Учні мають визначити цілі юридич­ної відповідальності й записати їх у зошиті:
охорона прав та свобод грома­дян;
профілактика правопорушенняпопередження скоєння правопорушення особамисхильними до правопорушень;
    перевиховання особи,  притяг­нутої до юридичної відповідаль­ності.
Необхідна оборона  використання особою всіх дозволених та інших за­собів заради захисту життя та здоров'я.
Крайня необхідність  застосування всіх можливих засобів заради зне­шкодження вкрай небезпечних на­слідків.
Казус  випадоквнаслідок чого неможливо було передбачити на­стання будь-яких наслідків.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
1.   Учитель пропонує учням дати класифікацію таким діям:
·      запізнення на роботу;
·      сумлінне виконання службових обов'язків;
·      викрадення майна;
·      торгівля наркотиками;
·      перехід проїжджої частини в за­боронених місцях;
·      дрібне хуліганство;
·      поява в нетверезому стані у гро­мадському місці.
2.       Учитель пропонує учням класи­фікувати такі діїяк:
 необхідна оборона;
    крайня необхідність;казус.
1)        Сергій    С.    помітив    пожежу в квартирі на 1-му поверху і ма­леньку дитину в нійВін викли­кав пожежниха потім камінням розбив вікно й заліз до кварти­риСергій Сврятував дитину, але після тогояк він розбив вік­но, пожежа посилилась і вогонь повністю знищив майно у квар­тирі(Крайня необхідність)
2)   Олег Ппобачив на вулиціяк троє нетверезих молодиків жорстоко б'ють незнайомого чо­ловіка. Олег схопив важку пали­цю і наніс цим хлопцям важкі поранення. Людину було врято­вано від смерті. (Необхідна обо­рона)
V. Домашнє завдання


Засвоїти значення термінів: «право­мірна поведінка», «юридична від­повідальність», «необхідна відпові­дальність», «крайня необхідність», «казус».